Kdo je to Prepper?


Jak se žije hůř a přicházejí špatné zprávy, mnoho lidí si pokládá otázku: „Co mám dělat?“ Mnoho lidí hledá odpovědi na internetu, používají termíny jako „preparations“ (přípravy), „how to be prepared“ (jak být připraven) nebo možná i „preparing for what’s to come“ (jak se připravit na to, co přijde)…

Někteří lidé narazí na termín „prepper“ nebo „prepping“ a tak ze zvědavosti hledají dál. Někteří se obávají o své přežití a podle toho hledají….

Jsem prepper. Survivalista. Je jedno jak mě nazvete, na tom nezáleží. Před pěti lety jsem měl dobře placenou práci, se ženou jsme měli „velkou“ hypotéku, SUVčko, velký člun…Pak jsem přišel o práci. Bojoval jsem a bojoval ještě víc, někdy jsem měl tři zaměstnání. Zachránil jsem náš dům před exekucí. Věci se trochu zlepšily, ale nemohl jsem si pomoct, za každý krok dopředu mě svět nakopl o dva kroky zpět. Mám nyní slušnou práci, moje žena pracuje, ale stále držíme rodinu nad vodou, i když se „životní náklady“ stále zvyšují…

Asi před 18 měsíci jsem dospěl k poznání, že věci prostě již nefungují. Cokoliv jsme ušetřili, to bylo utraceno za život a byl jsem na tom tak, jak jsem nechtěl být: žití od výplaty k výplatě, dělání bez základních potřeb, bez záchranné sítě. Mám rodinu, kterou musím krmit, bydlení a ošacení o které se musím starat. Naše situace nebyla dobrá…

Začal jsem své hledání. Četl jsem a pak četl ještě více. Projel jsem internet hledáním odpovědí. Hledal jsem nápady, které bych použil ke zjednodušení našich životů, ke snížení nákladů a k ušetření na „horší časy“. Narazil jsem na lidi, kteří žijí v „dobrovolné jednoduchosti“, žijí mimo elektrickou síť, staví nekonvenční domy, žijí soběstačně. Jsem ten, kdo vždycky udělal vše pro sebe, tak mě tyto věci oslovily.

Jak jsem pokračoval v hledání na internetu, narazil jsem na mnoho blogů a webových stránek na každé téma. Jako nenasytný čtenář jsem se toho hodně naučil v krátkém čase. V květnu loňského roku jsem měl zjevení: špatné časy nás čekají. Přesně  jsem předpověděl současnou finanční krizi, a můj nový poznatek: nevidím moc naděje na zotavení v dohledné době. Naučil jsem se, že naše „globální ekonomika“ není nic jiného než velká pyramidová hra a uvědomil jsem si, že jediný způsob, jak se izolovat od kolapsu je příprava na život, při kterém se spoléhám sám na sebe.

Pro nejhorší případ jsem našetřil velké množství peněz tak, že jsem si obstaral to nejnutnější – základní potraviny, zdravotnický materiál, nouzové vybavení, za dnešní ceny, ne za ceny při vysoké inflaci. V nejlepším případě jsem možná své rodině zachránil život.

Vůbec nebolí být připraven na to, co vám život hodí do cesty. Zamyslete se nad tím, jak jiné by byly následky hurikánu Katrina, kdyby obyvatelé New Orleans byli připraveni. Ztráta partnera či práce, přírodní katastrofa, finanční kolaps nebo invaze cizího státu, ať máte jakoukoliv motivaci, je prostě dobrý pocit mít plány a být připraven. Je to pojištění ke krytí neznámého a nepředvídatelného…a přesně tohle jsou preppeři. Děláme to pro naše rodiny, přátele a sousedy, protože o tom je skutečný život . To je důvod, proč jsem prepper.

Překlad článku What’s a Prepper? http://www.prepper.org/Whats_A_Prepper.asp

Zdroj: http://www.freepub.comehere.cz/vsechno/kdo-je-to-prepper