Kaddafiho Hovorca Moussa Ibrahim je zivy a zdravy. Interview s vojakom Jamahirie


Morrisovi Hermannovi sa podarilo na druhy krat skontaktovat  so zastupcom jednej z viacerych skupin podporujuce Lybijsku Jamahiriu. Rozhovor so suhlasom vojaka Lybijskej Jamahirie nahral a umiestnil na You Tube.

Aj vzhladom na velke nebezpecenstvo vojak zostal pocas rozhovoru so zahalenou tvarou. Tento rozhovor mu urcite nijako nepomohol zvysit bezpecinostnu situaciu ale aj napriek tomu bol odhodlany oficialne vyslat do sveta zopar ziadanych informacii. Pocas rozhovoru  dost casto doslo k problemom vyjadrenia myslienok nakolko vojak nebol az tak zdatny v anglickej konverzacii ale nakoniec sa vsetko uspesne zvladlo. 

Rozhovor: preklad robsaleh

Vojak: Znovu vas zdravym,

Morris : tesi ma ze vas vidim zdravim vas taktiez,

 Vojak: Dakujem, ospravedlnujem sa ze posledny raz nas rozhovor bol problematicky,

Morris: ziaden problem,

Vojak:  Bol som zaneprazdneny bol som na hranici Tuniska a Lybie,

Morris: co ste tam videli?

Vojak: isiel som zachranit priatelov, mali boj v Tripolise [..Abu Slim ..]  a niekto bol postreleny do nohy viezol som ho do Tunisu na osetrenie do nemocnice… O com budeme dnes hovorit?

Morris: dobre,,,,

Vojak: Pytajte sa co len chcete. Dam vam informacie

Morris: Viete nieco o boji v Abu Salim?

Vojak: Viem viem, Pracujeme v skupinach. Vcera sme mali ulohu vyhodit nejake vozidla NTC s tazkymi zbranami  na korbe ale odhalili nas. Nastal boj. Niekto bol zastreleny  a raneny a ostatny usli do Tuniska.

Morris: Co bolo na druhej strane..?

Vojak: Postrelili sme troch (ale nezabili sme nikoho). Vyhodili sme nejake auta..to je vsetko 

Morris: Ako to vyzera  tam momentalne ? Je tam boj v Tripolise alebo je tam klud?

Vojak: Kazdu noc je boj, my pracujeme kazdu noc. Kazdu noc je tam zabijanie.

Morris: Chcem sa iba opytat ci su prehradene cesty (urobene Checkpointy) okolo Tripolisu alebo maju tam ludia normalny zivot , alebo alebo nie…? 

Vojak: Nie nie,, je tam vela krvi kdekolvek v Tripolise. (NTC rebeli) prehladavaju kazdeho, kazdeho muza, zenu, prehladavaju uplne vsetko a ak odhalia ze ste podporujuci Kaddafiho tak vas uvaznia, zmlatia. Neviem o nicom inom ako to ze zabijaju.

Morris: su to (rebeli NTC) Lybijcania alebo aj zahranicny.

Vojak:  Nie, su tam taktiez zahranicny.

Morris: Odkial?

Vojak: z Kataru aj UA Emiratov,

Morris: Videl som reportaz mali tam ID kartu zahranicneho velitela bol z Kataru a bol zastreleny v Sirte, bolo to na twitteri, ale,,, 

Vojak: Ano videl som tiez. Poslali mi tu spravu na moju adresu poslednu noc,

Morris: Takze hnutie zeleneho odporu sa snazi znovu zreorganizovat aby prisli naspat a posilneny,,

Vojak: Ano, vsetci mame svole ulohy.

 Morris:  Skor by som ocakaval ze budete v Alzirsku ako v Tunisku, ide o pocit bezpecia. Myslite ze Tunisko je v tomto smere ok?.

 Vojak: Tunisko je dobre k nacerpaniu sil, lebo v Tunisku je vela Lybijcanov a tak vas nerozoznaju..mozte tu pracovat pohodlnejsie ako v Alzirsku.

Morris: Ok, to som chcel vediet. Povedzte nam svoju story. Boli ste v Tripolise, museli ste odist..

Vojak:  Ano poviem vam, za prve ja som zo Sabhy..ked prisla revolucia ,ked NATO zacalo bombardovanie…tak som isiel do Tripolisu.,,tam bola nejaka praca. Potom prerusili internet a ked prisli do Tripolisu odisiel som prec s priatelmi a inymi vojakmi a bojoval proti nepriatelovi … 20 augusta..  Odisiel som z Tripolisu 25 augusta. Na Juh. Na juhu Lybie sme kladli odpor, trochu. Bojovali sme proti NATO rebelom ale bolo tam vela zradcov. Zradili nas ,, vsade…..odisli sme potom z Lybie (Tunisko) aby sme si zosuladili nase role (aby sme sa zreorganizovali),,nakolko sme nemali v Lybii dobru komunikaciu a ked kohokolvek chytia tak ho okamzite zabiju. strelia ich do hlavy..alebo mozno podrezu.

Morris: Viete aka je teraz situacia v Sabhe?

Vojak:  Situacia v Sabhe ,,su tam Katarsky vojaci..prehradili cestu (checkpoint) vsade. Prehladavaju vo dne voci. Zastavuju auta, prehladavaju kazdeho, zabijaju clenov Kaddafiho rodiny, kradnu, vsetko peniaze zlato, Chodia do domov a biju zeny. Ale je tam este stale hnutie odporu a ti bojuju kazdy den. 

Morris: uz nemam viac otazok..pochopte ma spravne, obavam sa o vas, ak sa uistime ze sme priatelia budeme pokracovat, ale je tam vela ludi co pracuju pre NATO,,  v Tunisku a vasa bezpecnost je ohrozena.

Vojak: Viem o tom je ich vela, viete ako to robia? Ked zistia niekoho od nas, pridu s vozidlom sanitky hodia mu vreco na hlavu a unesu ho do Lybie. Uvaznia ho, mucia elektrikou, strielaju do koncatin a vypocuvaju,, urobia cokolvek aby dostali akukolvek informaciu.

Morris: Velmi velmi nebezpecne

Vojak: Toto je nasa situacia, ale pracujeme skryto nepracujeme otvorene. Nemozeme pracovat otvorene 

Morris: Uvidime co bude, mozete ma kontaktovat kedykolvek budete chciet, ludia vas maju radi. My mame teraz Vas ako oficialneho hovorcu.

Vojak: dakujem, ak budem mat info, urobime dalsie interview.

Morris: Mam jednu otazku. Viete co je s Moussa Ibrahimom? (pozn. Kaddafiho hovorca).

Vojak: Je v poriadku je na velmi, velmi bezpecnom mieste….a

Morris: Uz nic viac nehovorte!!!  (mavajuc rukami zastavuje rec vojaka Jamahirie, ktory chcel este cosi dodat)

Vojak: Ja nic uz nepoviem iba ze on je v poriadku a v bezpeci.

Morris. Ok. stopnime to tu. Mozete volat kedykolvek. Tento rozhovor uverejnim na internete asi za hodinu,, za hodinu a pol. Dakujeme za kazdeho a fakt ze my vsetci vas mame radi vam nijako nepomoze. V skutocnosti vela, vela ludi vam praje uspech.

 Vojak: Tiez si prajem, insallah (daj boze), tiez si prajem

Morris: Insallah, Ok dakujeme

Vojak: dakujeme pan Morris.